Vanliga frågor

Här finner du svar på många av de vanligaste frågorna vi får.


  • Var hittar jag mitt kund- /prenumerationsnummer?

    Du hittar ditt 8-siffriga kundnummer på baksidan av tidningen eller på fakturan/inbetalningskortet.

  • När får jag min premie/gåva?

    Premien levereras ca 3-5 veckor efter att vi har mottagit din betalning. Premien levereras alltid till fakturamottagaren.

  • Ge bort prenumeration

    Tryck på knappen "Ge bort" under erbjudandet. Fyll därefter i mottagarens adress i varukorgen.

  • Kan jag göra en tillfällig adressändring?

    Visst går det. Vi behöver ha din tillfälliga adress tre veckor innan det ska träda i kraft. Observera att du endast kan ändra till en tillfällig adress inom Sverige.

  • Varför har jag fått en betalningspåminnelse, jag har ju betalat?

    Troligtvis har betalningen kommit några dagar för sent till oss och påminnelsen hann sändas ändå. I detta fall kan du bortse från påminnelsen.

  • Hur säger jag upp min prenumeration?

    Du kan säga upp din tillsvidareprenumeration genom att kontakta kundservice. Undantag gäller för en tillsvidareprenumeration som betalas med automatiskt kortbetalning, där du själv kan säga upp prenumerationen på Mina Sidor.

    Har du en tidsbestämd prenumeration behöver du inte säga upp den. Vi skickar automatiskt ut ett förnyelseerbjudande i god tid innan prenumerationen är slut, om du skulle vilja fortsätta.

  • Min premie/gåva var trasig när den anlände, vad gör jag?

    Kontakta oss så hjälper vi dig!

  • Vad händer om jag betalar för sent?

    Om du inte betalar inom giltighetstiden skickar vi ut en påminnelse med en påminnelseavgift á 50 kronor.

    Om du inte betalar påminnelsen skickar vi ut ett slutkrav där du debiteras för de tidningar som du har fått hemskickade.

    Om du inte betalar slutkravet går skulden vidare till inkasso.

  • Min tidning var trasig, kan jag få en ny?

    Javisst! Kontakta kundservice så hjälper vi dig!

  • Min tidning kom inte idag, vad beror det på?

    Det kan bero på fel i distributionen, felaktig adressinformation eller att betalningen har skett några dagar försent. Kontakta oss så kan vi se vad felet beror på och eventuellt skicka ut en ny tidning.

  • Måste jag anmäla adressändring?

    Ja, du måste meddela adressändring och minst 3 veckor innan det ska träda ikraft. Du kan själv ändra adress genom att logga in på Mina sidor.

  • Kan jag beställa en prenumeration till utlandet?

    Du kan beställa en prenumeration till utlandet här via hemsidan men observera att det tillkommer ett pristillägg p.g.a. ökade pack- och portokostnader.

  • Kan tidningen och fakturan gå till olika adresser?

    Det går alldeles utmärkt! Välj "Ge bort" vid beställningstillfället och fyll i de olika adresserna i varukorgen.

  • Vad är en Normal prenumeration?

    Om ingenting annat anges är prenumerationen "normal" vilket innebär att den avslutas automatiskt när perioden du har betalat för är slut. Du kommer i de flesta fall att få erbjudande om att förnya din prenumeration i god tid innan den tar slut så att du inte missar några nummer!

  • Hur fungerar en tillsvidareprenumeration?

    Vid beställningstillfället och på din första faktura får du information om din prenumeration är en tillsvidareprenumeration. Du betalar smidigt med inbetalningskorten som medföljer tidningen regelbundet (antal nr i perioden kan variera beroende på vilken tidning det är, exempelvis på Kalle Anka är en period 4 nr). En tillsvidareprenumeration löper tills du väljer att säga upp prenumeration. Eventuell uppsägning ska meddelas kundservice senast 5 dagar efter att du har mottagit din faktura, för att träda i kraft innan nästa period faktureras. Utebliven betalning räknas ej som uppsägning.

  • Hur fungerar delbetalning?

    En del prenumerationer går att delbetala. Du delar då upp din betalning och förbinder dig till att betala samtliga delbetalningar.

  • Kan jag få tidningar utan aktivitetsprodukt?

    Du kan välja bort eventuell aktivitetsprodukt genom att kontakta kundservice.